پایتون

جلسه ۱۲: عملیات‌های String در پایتون

در این درس به بررسی چند عملیات پرکاربرد در کار با string ها یاد خواهیم گرفت.

داده های string دارای برنامه‌های کاربردی بی‌شماری است که محاسبه و کار با string ها را برای ما ساده میکند. همه آن ها را در آینده بررسی میکنیم اما اکنون مواردی پایه‌ای را بحث خواهیم کرد.

عملیات‌های مقایسه‌ای

String ها با عملگرهای مقایسه‌ای که ما جلوتر یادگرفتیم سازگار است. هر کاراکتر در یک String یک مقدار Unicode دارد. این موضوع این اجازه را به String ها میدهد تا بر اساس مقادیر unicode هایشان با هم مقایسه بشوند.

وقتی دو String طول‌های مختلفی داشته باشند، String ای که ابتدا در Dictionary می‌آید مقدار کمتری خواهد داشت. حال تعدادی مثال در این زمینه ببینید:

print('a' < 'b')  # 'a' has a smaller Unicode value

house = "Gryffindor"
house_copy = "Gryffindor"

print(house == house_copy)

new_house = "Slytherin"

print(house == new_house)

print(new_house <= house)

print(new_house >= house)

Concatenation یا اتصال Stringها

از عملگر + برای متصل کردن دو String به هم استفاده میشود.

first_half = "Bat"
second_half = "man"

full_name = first_half + second_half
print(full_name)

با استفاده از عملگر * میتوانید یک String را ضرب کنید! یعنی یک String را کنار خودش تکرار کنید.

print("ha" * 3)

جست‌و‌جو

با استفاده از کلمه کلیدی in شما میتوانید بررسی کنید که آیا یک زیررشته (sunbstring) در یک string وجود دارد یا نه، که اگر  وجود داشته باشد خروجی True خواهد بود. در کد زیر شما میبینید که چگونه از این کلمه میتوان استفاده کرد:

random_string = "This is a random string"

print('of' in random_string)  # Check whether 'of' exists in randomString
print('random' in random_string)  # 'random' exists!

بحث ما در مورد String ها فعلا به پایان میرسد. در درس بعدی یاد خواهیم گرفت که چگونه چندین دیتا را در یک متغیر ذخیره کنیم و آن ها را مدیریت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا